Saturday, July 23, 2011

Alhamdullilah, Ini Bukan Tuah, Tapi Rezeki Allah

Assalamualaikum,..

Tanah Tumpah Darahku Malaysia..
Saya cintakan awak sangat-sangat..
Terima kasih pejuang terdahulu..
Kerana kalian kami mampu bernafas..

Kerana dulu kalian pejuang..
Kali ini kami juga pejuang..
Untuk memelihara kemerdekaan..
Suatu kerja yang susah
Tapi demi generasi seterusnya, kami rela berpayah

Dengan segala kudrat dan berkat
InsyaAllah, kami anak Malaysia
Tak kira bangsa 
Mampu menjulang nama Malaysia ke persada dunia

Syukur ke hadrat Allah
Maha Melimpahkan Keamanan
Maha Pemberi Rezeki
Yang Maha Agung

Dulu kau berikan negara kami nikmat kemerdekaan
Dan dulu sehingga kini kau menguji kami dengan payahnya memelihara kemerdekaan
Memelihara akal dan iman
Kerana ujian itu tanda sayang, insyaAllah akan kami terima dengan redha dan sabar

Terima Kasih YA Allah
I love you...

**********

Merdeka bulan depan, tapi entri kali ni dah semacam meraikan
Tak mengapalah, bersyukur kepada Allah atas nikmatNya tak salahkan?
Tak perlu kira tempat dan masa
Bila-bila pun boleh apa~

Oke, kita balik menjadi santai..sebenarnya Ratu nak buat entri ucapan tahniah kepada Skuad Harimau Malaya. Walaupun tak dapat menjaringkan gol lebih banyak daripada Singapura dalam perlawanan di Stadium Nasional Singapura tadi,tapi 3 away Gol sudah cukup membanggakan. Tak apalah Safiq Rahim dapat akd merah. Tak pelah kalau orang cakap golkeeper Malaysia main macam tak betul, tak pe takpe. Sabar oke. Jadikan itu pengaut semangat. I have faith in you guys!

Ratu dan kami penyokong tegar sentiasa mendoakan kejayaan kalian dalam perlawanan seterusnya :) InsyaAllah boleh kalahkan Singapura, dan InsyaAllah sampai ke Piala Dunia!! weee

Bangganya Ratu bila semakin lama, sukan bola sepak Negara kita semakin diangkat martabatnya. Kalau dulu siapa pemain negara pun orang tak tahu, kali ni budak-budak kecik pun dah hafal nama pemain bola negara siap dengan nombor jersi lagi. InsyaAllah sukan bola akan semakin maju.
Bukan tu saja, ada satu lagi acara penting yang berlaku, iaitu Tilawah Al-Quran Peringkat Antarabangsa ke 54. Dan Alhamdullilah, dengan bangganya Ratu nak umumkan Negara kita merangkul juara untuk kedua Qari dan Qariah. Syukur. Bangga nya memakai jersi Malaysia. Bangga juga kerana di Malaysia masih punya generasi yang cintakan agama, yang mampu menyebarkan dakwah dan Islam dengan bacaan Al-Quran. Masih tidak buta Al-Quran. Berita selanjutnya tentang Tilawah Al-Quran, klik sini

Kedua kemenangan ini mungkin di sesetengah negara dianggap perkara biasa. Tapi kemenangan kecil ni amat bermakna. Untuk masa depan terutamanya InsyaAllah..

Ini bukan TUAH, tapi REZEKI ALLAH. Maka, ucapkanlah Alhamdullilah, syukur :)

bye!

p/s: Hari keluarga pagi tadi best gile!

2 comments:

sniffa93_aznil4eva said...

yup2. tadi pun lepas tgk bola sempat tgk tilawah alquran:)

malaysia boleh:D

Atiqah said...

sayang! i dont have so much time to read all contents from ur blog. but from what yg saya tengok2 intai nak baca!nak baca! tgu taw....:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...