Tuesday, July 19, 2011

CERPEN #1 First Ever Date Dengan Hubby

Assalamualaikum

Sambungan kepada Subuh Pertama Dengan Suami Ku dan lain-lain cerita sebelumnya
"Kak Fea! Macam mana? Best?"
Adik aku mengejutkan aku sambil mencuit pinggangku, bahagian paling aku geli.
"Woi! Apa ni..Ish.Gila kau nak tahu hal kelambu orang. Siot la"
Adikku cuma beza umur 3 tahun. Aku dengan dia macam biasa, kasar. Ketika itu aku sedang menyibukkan diri mengemas dapur, padahal aku sebenarnya sedang cuba melarikan diri dari Faeez.
"Hehe...Untunglah akak, dapat kawin dengan orang tak berapa nak kenal pun, tapi ensem, kaya"
"Ish...tak penting la harta dan rupa tu. Akak tak heran pun lah"
"Akak jangan buat bukan-bukan kak. Dah ada suami, jangan nak teringat dengan ex akak yang tu.."
Aku terkedu. Aku ni predictable sangat ke sampai semua orang boleh tahu rasa dan perasaan aku?
"Liya..sembang apa dengan kak Fea?"
Aku tak perasan sejak bila Faeez ada di situ. Tapi dia datang tepat pada waktunya, sebelum aku bertekak dengan Liya. Liya diam, senyum dan beredar.
"Fea.."
Faeez mendampingi ku. Dekat dan semakin dekat. Nak je aku lari. Tangan aku meraba meja dapur yang ada di sebelah ku. Aku harap tangan aku dapat mencapai pisau. Tapi usaha aku untuk mencapai apa sahaja untuk membuat dia berhenti mengahmpiri ku gagal apabila, kedua tanganku dipegangnya erat. Jari jemarinya memenuhi ruang celah jari ku, dan tanganku di usapnya lembut, penuh kasih sayang. Aku dapat rasakan.
"Jom kita keluar"
"Hah...? Nak pergi mana?"
"Tadi ummi Fea suruh pergi rumah Pak Long Fea kat Damansara, Ummi suruh Fea kenalkan abang dekat diorang sebab kenduri semalam dorang tak dapat datang"
"Errmm...mesti ke?"
"Mestilah. Abang kan dah jadi member baru dalam family Fea. Lagipun esok, kita dah nak pergi KL untuk kenduri belah abang lusa."
Aku diam. Teragak-agak. Mesti awkward kalau kami berdua je. Bukannya aku tak pernah dating. Selalu je, tapi bukan dengan dia, tapi dengan 'orang lama'.
"Kalau Fea nak, kita boleh ajak Liya and adik Aiman"
Pelawanya apabila melihat aku ragu-ragu dengan cadangannya. Memang aku tak selesa keluar berdua saja, tapi kalau ada adik-adik aku tu pun, mengkin lagi obvious ke tidak-mesaraan aku dengan Faeez. Lagi-lagi bila depan Aiman yang baru berumur 5 tahun tu, mesti anak kecil tu akan pergi report dekat ummi dan abah nanti tentang kami yang tak berapa nak macam suami isteri. Nanti apa pulakla yang dorang nak tazkirahkan dekat aku.

Lagipun...aku teringin jugak nak dating dengan dia sekali. Nak tengok juga apa lagi dia boleh buat untuk buat aku cair.

"Eyh..tak yah,tak yah. Kita pergi berdua je"
Terangkat kening Faeez dengan persetujuan dan keputusan aku. Aku sendiri pelik dengan jawapan ku.
"Betul? Fea...tak rasa tak selesa ke nanti?"
"Errmm..awak nak saya cuba terima awak kan? Let's give it a try then"
"Seriously?"
Aku melepaskan tanganku dari genggamannya, dan beredar. Tidak menjawab soalannya tadi sebaliknya memberinya lagi satu soalan lain.
"Nak kena siap sekarang ke?"
"Ha'ah..jom jom siap" jawabnya gelabah dan masih 'shock'
"Oke..ermm..awak ada baju warna biru laut tak?"
"Ermm..entah. Rasanya tak ada. Kenapa?"
"Entah..saya rasa macam nak jadi macam cerita korea yang Playful Kiss tu. Pakai couple shirts. Comel je" 
Sahaja aku mahu menduga untuk melihat kesanggupan nya.
"Yer? Kalau macam tu Fea pakai lah baju Hello Kitty Fea tu. Abang pakai baju Hello Kitty abang."
Perjalanan kami menuju ke bilik terhenti. Aku memandangnya hairan. Kening terangkat, bibir pun terangkat sebelah. Dia ada baju Hello Kitty? Biar betul?
"Are you kidding me? Lelaki ada baju Hello Kitty?"
"I just had to have one, to be cute for my wife. Tak boleh?"
Dia teruskan berjalan sambil matanya manja melirik ke arah ku. Aku tak puas hati dengan jawapannya yang seakan-akan menduga ku. Aku menarik tangannya untuk menghentikan langkahnya.
"Cop cop! Awak ada baju Hello Kitty sebab saya? Mana awak tahu saya No 1 Fan Hello Kitty?"
"Errmm..Mami bagitahu kat tempat kerja Fea suka Hello Kitty. Beg, Handphone,laptop, keychain, semua benda Fea nak Hello Kitty. Fea selalu cakap yang Hello Kitty tu comel"
"Owh.."
It make sense. Obvious kot aku suka menatang tu. Tapi bila dengar orang lain cerita tentang obsesiku tentang Hello Kitty, kadang-kadang aku rasa diriku ini terencat.
"Ish Ratu abang ni. Cepatlah siap, nanti lepas jumpa Paklong, kita pergi shopping kat The Curve oke?"
The Curve!? Walaweyh..aku suka kot tempat tu. Ish, suami aku ni pandai pancing lah. Dah la aku ni senang dipujuk dan disogok. Aku mengganguk setuju sambil tersenyum. Lama tak pegi sana.

Aku mengharapkan pelbagai lagi 'aksi-aksi' menarik, romantik dan penuh kejutan oleh Faeez sepanjang kami ber'dating' nanti. Aku harap. Pasti dia nak gunakan peluang ni untuk mengurat aku. Rasanya lah..

*********

Badan aku tertolak ke hadapan akibat daripada inertia Faeez menekan brek secara tiba-tiba dengan marah. Rupa-rupanya kami sudah berada di hadapan rumah. Aku dapat dengar hentakan tangannya pada stereng kereta. Aku terkejut dan terkesima. Marah sangat ke? Bukan salah aku pun Harris tiba-tiba hantar mesej. Bukannya aku balas pun. Hek eleyh suami aku ni.

"Eyh...slow-slow laa.."
Dahi aku berkerut, geram dengan kejutan dia memberhentikan kereta secara tiba-tiba.
"Fea dengar cakap abang ni baik-baik ye. Abang tak kesah sesusah mana sekalipun abang kena tanggung untuk tunggu Fea jatuh cinta kat abang. Que sera sera lah!  Fine lah kalau sampai bertahun-tahun sekalipun. Perasaan Fea abang tak boleh paksa. Itu hak Fea. Tapi isteri tetap isteri. Abang sanggup bersusah payah untuk buat Fea cintakan abang. Tapi ingat satu perkara..."
Macam berbaur ugutan dan ancaman percakapannya. Aku takut. Mukanya yang selama ini sejuk mata memandang tiba-tiba bertukar menajdi bengis sekali.
"Fea kena ingat yang abang tak peduli sesusah mana sekalipun, Fea kena lupakan lelaki ni! Wajib kalau Fea nak kita jadi suami isteri bahagia. Faham!?"
Sambil jari telunjuk nya menuding ke arah batang hidung ku. Aku jadi ketakutan. Lebih-lebih lagi apabila pintu keretanya dihempas dengan sangat kuat. MasyaAllah, ni memang marah sungguh ni.

....akan bersambung


p/s: I really wanted to continue but I cant..Dang! Less than 3! <3

***UPDATE: Sambungannya di entry DSLR and Jungle Red Lingerie On First Date***

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...