Saturday, August 13, 2011

VIDEO: Kisah Wardina Safiyyah. "Saya cakap kat mak 'I Don't need you, saya model, boleh cari duit sendiri"

Assalamualaikum

Video ni sangat-sangat lah penuh dengan inspirasi dan motivasi. MasyaAllah. Wardina Safiyyah, seorang seleberiti muslimah, fesyen ikon, dan pengacara menceritakan kisah hidupnya. Daripada seorang anak kacukan yang tercari-cari identiti sebenar, seorang anak ustazah yang pernah meninggalkan rumah demi menjadi seorang model sehingglah sekarang, seorang yang sangat-sangat dihormati dan disegani oleh kebanyakan muslim khususnya muslimah di luar sana. Termasuklah Ratu. :')


I love it when she said that:-
"Saya ingin menzahirkan rasa cinta saya kepada Allah. Saya bukan terus pakai tudung, tapi saya perbaiki solat saya dulu. Tapi kemudiannya saya rasa tak cukup...Saya mahu benar-benar berubah. Dan caranya kita menzahirkan melalui pemakaian....Saya mahu dikenali sebagai wanita Muslim"- Wardina Safiiyyah.
Hebatkan hidayah ni...? Hebatkan! MasyaAllah. Memang kisah hidup Ratu mungkin taklah se'tragis' orang-orang kat luar sana yang terpaksa menghadapai pelbagai liku hidup, tapi sama macam Wardina, Ratu bersyukur sangat-sangat, Ratu rasa, Ratu ni adalah antara mereka yang Allah pilih untuk mendapat rahmat dan hidayah-Nya.

Korang pulak macam mana? Nak hidayah tak? Nak kaannn...?

Ratu dah bagi hint ni, apa lagi, pergilah mintak dengan Allah :)

Bye!

p/s: Ratu perasan, Wardina ni dari dulu sampai sekarang dia makin kurus pulak :) hehe

2 comments:

najihahfara said...

adore dengan die :)

Ratu Tak Cantik said...

@najihaha: haruslah adore perempuan hebat mcm ni~ :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...