Wednesday, July 27, 2011

FILEM: NAMAWEE yang dulu famous buat video hina lagu Negaraku terbitkan filem Nasi Lemak 2.0!

Assalamualaikum..

Ratu tengah menggelupur..goyang goyang menggigil kecengangan (?)

Tiba-tiba pula dia ni naik sebagai pengarah filem..I mean, bukan nak kata apa, dulu hangat jugak la Namawee ni sebagai seorang yang tak berapa baik, pergilah search kat Youtube lagu NegarakuKu.. *malas nak provide video or link sebab nak cepat*

Dah tengok? Apa perasaan? kalau Ratu, Ratu rasa Ratu faham lah kot mesej dia, tapi ada sesetangah bait dalam lirik lagu dia tak kena walaupun serba sedikit apa yang dia cakapkan tu betul pada hakikatnya. Tapi mode of saying it tak kena dan sedikit berbaur perkauman (obviously)

Tapi, tup-tup, filem dia dilabel pula sebagai Filem 1 Malaysia? aik..pelik.. aik..AIK...??

Ratu pun tahu daripada satu  link yang di post di Facebook Page "Blogger Terhebad~" Sila lah ke ct N Honey. Cepat klik! 

Ratu tak tahu lah kan filem dia nanti macam mana, tapi dengan nama Namawee yang famous tu mungkin ada potensi untuk pecah panggung kot.

Oh! Lupa pulak, nak cakap tajuk ceritanya Nasi Lemak 2.0. InsyaAllah tak ada kaitan dengan Bersih 2.0. Dan pelakon-pelakon yang terlibat pun tak kurang juga hebatnya! Ada Adibah Noor, ada Afdhlin Shauki, pula tu ada Nur Fathia. So you know la kan what people will expect? Hmm..

Ratu ni...jenis yang tak tengok sangat cerita Melayu. Malu nak mengaku tapi, kalau cerita tu kurang membawa mesej-mesej yang baik dan tidak disampaikan dengan cara baik, maka haruslah, Ratu memang takkan tengok. Ada depan mata pun belum tentu nak pandang.

Bukan apa, dah bosan sangat dengan genre Cerita Hantu, Lawak Bodoh, Rempit, Bohsia, Gangster and all that. Macamlah tak ada orang baik ada agama je kat Malaysia ni..hish~ This is a fair comment :) peace

Oh ya berbalik kepada Nasi Lemak 2.0 *nampak sangat tak minat*

Menolak tepi kisah silam Namawee yang pernah menggemparkan Malaysia dengan video nya yang suara-agak-sedap-sebenarnya, Ratu sebagai seorang yang memang tak berminat dengan filem Melayu, memang tak berminat dengan filem ni. Although I am curious about how the filem will be, I just don't care that much :)


Lebih-lebih lagi lepas tengok Nur Fathia berkemban. Terus hilang hormat. Sorry senior law student~ :(  Not gooe enough to be respected.

Untuk Sinopsis dan penerangan lebih lanjut sila klik blog ct N Honey
atau The Star

bye!

p/s: esok Ratu pergi Indonesia..wuhooo!

2 comments:

AZZAH AFANDI said...

before this pun shortly after case negarakuku dia tu, namewee dah pernah muncul dlm filem pendek 15malaysia along side with khairy jamaludin, jason lo n byk lg kalo ratu pnh tgk filem tu.

Ratu Tak Cantik said...

@azzah: owh!~ sebenarnya namawee pun kite baru taw tahun ni, so mcm yang 15 malaysian shirt film tuh maybe kite x perasan yang dia ada :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...