Friday, May 27, 2011

ADELE ENERSEN: Capturing imagination and creative thinking while her baby is sleeping

Assalamualaikum

:) hey yo people! I hope you guys are doing fine. Its Saturday and I'm having a great time sleeping at my parents room last night while they are away and today im not working!..hik3..so this entry would be an interesting post I guess. Photos taken by Adele Enersen with her baby named Mila.

So siapa Adele Enersen?
Dia cuma seorang mak,berasal daripa Finland yang juga merupakan seorang jurugambar yang terlalu bosan sewaktu cuti bersalin dan tak tahan dengan anak nye yang comel lalu sepah-sepahkan rumah beliau dengan segala macam benda, kain-kain, anak patung di sebelah anaknya yang sedang tidur. Mengimaginasikan apa yang sedang dimimpikan oleh anak beliau, rumahnya bersepah dengan cantik. Oke, tipu. Ini cuma terjemahan mengarut dari apa yang Ratu Google tadi :)
DREAM PHOTOGRAPHY 
Adele Enersen, a mother and bored photographer on maternity leave, creates dream worlds around her sleeping baby and then captures them on film. This dream photography is inspired by Enerson’s imagination of what her sleeping baby might be dreaming of at the time.
All of the images in Adele Enersen’s dream photography are created from clothing and fabric; they include typical dream cliches as well as some abstract visions.... 
source: http://www.trendhunter.com/trends/dream-photography#!/photos/71313/10
Maka dengan kreativiti si ibu, fofular lah mereka 2 beranak ni. weeee~ Jom kita tengok macam mana comel nya mak ni kacau anak dia tidur.

Superpink
Rockstar
Pearl
Jungle
Candyland
Bookworm - This is my favourite :)
Buddha

awwww~ Comel kan..Macam mana la agaknya mak die pakaikan baju untuk Mila masa dia tengah tidur. Owh! Mak die pun comel, cantik orangnya. 
source: Mila's Daydreams - Her baby's official blog
And she also had herself and her imagination captured.
She's cool.aite?
Tapi sekarang dia bukan cuma ambil gambar masa anaknya tengah tidur, masa terjaga pun die snap gambar.
So yeah. Dats all..You can always Google for more Adele Enerson photos. There are super creative and great! :) 
bye!

p/s: Nanti Ratu dah ada anak, Ratu nak amik banyak-banyak gambar depa. weeee :)



source: 

5 comments:

ezza alias said...

super cute ! aku suka ! nak khwin hari jugak la mcm ni ! nk dpt anak ! HEHE

Ratu Tak Cantik said...

kalo kawen skrg, kena tunggu 10 bulan dulu baru dapat naak..apa kata culik je? haha

dianazlan ♥ said...

comel nye !! kreatif kan dyorng ^^

kotak bulat said...

kreatif! comel!

dne said...

comel seh.......kalaulah dpt peluk.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...