Wednesday, July 6, 2011

VIDEO: Respond KFC Malaysia pasal makanan dicalit ke tapak kasut.

Assalamualaikum...

Kalau anda rakyat Malaysia seperti Ratu yang tak ambik port pasal kejadian semasa, meh Ratu cerita. Baru-baru negara kita gempar dengan penyebaran video yang mombongkar seorang pekerja restoran KFC yang ketika menyiapkan makanan, makanan yang duk gaul-gaul tuh, dilesetkannya ke tapak kasut. Kemudian dia masukkan balik dan gaul-gaul. Dan dia seletkan lagi. Dan gaul lagi.  Dan lagi dan lagi. Dan masak, dan customer pun makan..

I know..ewwww!

Sebab tuh la Ratu cakap!! Jangan duk makan makanan fast food ni. Bukan sahaja gemuk! Tapi melambatkan proses transformasi anda kepada bentuk badan cap Hanis Zalikha! Lagipun kebersihan tuh walaupun huruf A besar terpampang di dinding restoran, kesahihan dan realitinya siapa yang tahu? Memang pada mata kasar kita, zahirnya kita nampak bersih, tapi niat jahat pekerja kedai mana kita tahu kan?

Lagi satu ni. KFC tuh kan antara pembekal makanan halal negara kita. Sumber rezeki Ayamas dan RasaMas. Juga produk KFC Holdings(ye?memandai Ratu ni)

Tapi wat hang busuk hati sangat nak jatuhkan nama baik negara kita? Nak jatuhkan bisnes orang awat? Kalau hang buat lagu tuh kat kedai orang asing, indon pun tak boleh jugak hang taw! Apa ingat aku nak kasi orang buat dajal kat orang? Jahat noh hang ni buat dajjal kat orang lagu tuh. Hish! Tapi tak pa, walaupun hang jahat macam tuh, Allah Maha Pengampun, menerima taubat. Hang taubat la noh, hidup biaq buat baik kat orang walau sekecil dan sedikit mana pun. Hang toksah la buat jahat lagu tuh lagi. Tak baik...hang berubah noh..amin~

Sekarang, saksikan respon Director of Restaurant Operations, KFC Malaysia,Mohammad Alwi tentang isu berkenaan.

So tak kesahla hang jantan ka betina ka, Hang belajaq la masak noh. Biaq pi lah makan kat rumah tak sedap mana pun. Janji dijamin halal dan bersih, berkhasiat lagi. Sekali sekala makan kat luaq tak pa lah noh..

Bye

5 comments:

Azzah Afandi said...

eeewwwww! ape pengotor sgt dia ni?
naseb baik ms kite keje kfc dulu semua crew kfc hygienic terutama sekali kite. syg tok wan rambut putih. hoho.


p/s: rindu awak, ratu :(

Ratu Tak Cantik said...

rindu hang jugak azzah!! :) menyampah aku hang puji diri sendiri

Azzah Afandi said...

HAHA, Nak buat mcm mane, kenyataan.
ratu, nak mintak pendapat anda mengenai BERSIH. boleh takk?

Solihin Zubir said...

itu yg kantoi n kita dpt tau n tgok..
camna dgn kedai2 lain?
aduyai...
better mkn kt umah ja kan.. heheh..

Ratu Tak Cantik said...

solihin: agak laa...skrg org nka makan fast food pun dah jadi geli..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...