Saturday, June 4, 2011

VIDEO Budak Archi Belum Baligh: Yasmin Ahmad alike

Assalamualaikum..

Video yang bakal Ratu tunjuk adalah video yang dihasilkan oleh sekumpulan pelajar Architecture UiTM untuk Kursus Bahasa Ketiga (Mandarin) mereka. Mereka memperkenalkan diri mereka sebagai BAbB iaitu Budak Archi belum Baligh. Bila Ratu tengok video ni, Ratu seolah-oleh melihat karya Yasmin Ahmad. Mungkin sebab pengarah dia tu ada taste yang lebih kurang sama. Walahualam. Jalan cerita dia pun oke. Ada unsur-unsur lawak. Tapi yang paling mnarik adalah editing mereka. Tabik spring lah!!

Tengok je lah, what say you? :)

Mak Awak Ada Ke-Part 1
Mak Awak Ada Ke - Part 2

Amacam? :) Oke ke tak oke ke, Ratu suka dengan karya mereka !

Info tambahan: Bila serach youtube, rupanya student ni, atau directornya yang dikenali sebagai FaiqKhalifa ada juga hasilkan beberapa short film(kot?) tapi video pendek lah, untuk sampaikan mesej-mesej tertentu. I have to say that there are all nice. Better daripa iklan yang FNM buat kat TV tu..huhu

Untuk video lain yang mereka ada buat untuk kursus Mandarin juga, Klik sini 

p/s: 2 hari tak update blog..rindu rindu.. Rindu blogger lain dengan entri-entri depa :) Ratu tak online sebab since ada pekerja baru dekat tempat kerja tu, cara kerja dah makin senang. Pandai pulak dia buat program excel..so dah tak pakai manual, semua je terus key in dah siap..

1 comment:

Ayie Abas said...

RATU...LAMBATNYE VIDEO NIE LOADING...heheh...aduhaiiii...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...